Poëtische middag in Ter Apel

Gekwetter rondom, detail, door Annita Smit (foto Anja Loepa)

Zin in Poëzie en Muziek

In het kader van de expositie Tijd en Eeuwigheid in Museum Klooster Ter Apel organiseert het museum daar een middagvoorstelling Zin in Poezie en Muziek. Pianiste Gonnie Folkeringa en Melle Leffers nemen je mee op de vleugels van passende gedichten en ontroerende klanken.

Uitgangspunt is de nuchtere conclusie van de Bijbelse Prediker: ‘alles heeft zijn tijd’. Er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te huilen en een tijd om te lachen. Ons leven bestaat uit tijden. Goede en slechte. Prediker adviseert om van dat leven dan maar het beste te maken, maar ook de tijd te nemen voor wat je meemaakt. Rouw als je verdriet hebt, maar geniet als er wat te genieten valt. En dat laatste zal zeker gebeuren wanneer Folkeringa en Leffers hun klanken en gedichten ten gehore brengen.

Wil je vooraf de expositie bekijken? Dan kun je via het museum naar binnen. Kom je alleen voor de voorstelling, gebruik dan de ingang via de lekenkerk.

Entree: vrijwillige gift na afloop.