Missie en doelstellingen

Het Bijbels Museum deelt voor deze tijd relevante verhalen rond bezinning en bezieling met een zo groot mogelijk publiek.

Tentoonstelling Dit is mijn verhaal in het Cromhouthuis Amsterdam (foto P. Bosboom)

Reizen met relevante verhalen

Het Bijbels Museum heeft als missie in tentoonstellingen voor deze tijd relevante verhalen te delen met een zo groot mogelijk publiek. Voor wie wel en voor wie niet gelooft. Verhalen die met zingeving te maken hebben en mensen inspireren. Onze tentoonstellingen reizen door Nederland. We maken ze zelf of met coproducenten. Ook organiseren we regelmatig activiteiten bij de tentoonstellingen.

missie blikt uit deze zaal met dakbalken, een oude kloostertafel en ronde, papieren veelkleurige kunstwerken op tafel en aan de muur
Tijd en Eeuwigheid in Musuem Krona, Uden ((2022, foto W. Kuijpers)
EXODUS in Buitenplaats Doornburgh in Maarssen (2023, foto L. Kraan)

We presenteren ons werk op verschillende plekken in het land samen met partners; in musea, in monumentale kerken en in publieke gebouwen bijvoorbeeld. De tentoonstellingen hebben altijd een relatie met de Bijbel; met een bijbelverhaal of een bijbels thema. Vaak raken ze aan het gedachtengoed van meerdere religies tegelijk. We nodigen geregeld kunstenaars uit om nieuw werk voor ons te maken. Met onze exposities willen we de bezoeker in het hart raken, zachtmoedig confronteren, inspireren en bemoedigen.

Wil je meer weten over het Bijbels Museum, klik op de link hieronder en lees alles over ons beleid voor de komende jaren.

Ons steunen?

Ben je enthousiast over wat we doen, geloof je net als wij in een koers van bezinning en bezieling? Van er voor elkaar zijn, naar elkaar luisteren, echt kijken en tentoonstellingen beleven.

Als vriend van het museum help je ons tentoonstellingen maken waarin deze waarden centraal staan. Ruim 6.000 vrienden houden zo het museum, dat nomadisch is en door Nederland reist, in stand. Vrienden hebben gratis toegang tot onze tentoonstellingen en ontvangen regelmatig nieuwsbrieven en uitnodigingen voor speciale ontvangsten.

Onze tentoonstellingen zijn regelmatig ook gratis te bezoeken. In kerken of andere laagdrempelige ruimtes. Heb je net genoten van een bezoek en wil je ons eenmalig steunen? Ook daarmee zijn we ongelooflijk blij.

Je kunt een gift overmaken op bankrekeningnummer NL31INGB0003186300
t.n.v. Stichting Bijbels Museum te Amsterdam.

Voor meer informatie, bijvoorbeeld over onze ANBI-status, de diverse donatie-mogelijkheden of een rechtstreekse donatieknop kun je kijken op DRAAG BIJ.