Webinar over papierkunst

In het begin was het woord (detail), Annita Smit (foto Anja Loepa)

LEZING door kunsthistorica MARJOLIJN VAN DELFT

TIJD EN EEUWIGHEID…..twee begrippen die soms moeilijk te omschrijven zijn en waar mensen een eigen idee over kunnen vormen. Deze zomer worden deze begrippen zichtbaar gemaakt in de duo-tentoonstelling Tijd en Eeuwigheid. Poëzie in beeld en woord, op twee plekken in Den Haag, t.w. Escher in het Paleis en de Kloosterkerk aan het Lange Voorhout. Hier toont het Bijbels Museum in beeld de papier kunstwerken van Annita Smit (1966).

De allure van een Stella, krachtig en teder tegelijk. (Joke Hermsen)

Annita Smit verwerkt op een heel bijzondere manier het papier van oude bijbels tot een verrassend resultaat. Vijf dichters, Gershwin Bonevacia, Babs Gons, Marjolijn van Heemstra, Iduna Paalman en Mustafa Stitou, schenken in nieuwe, in opdracht van het museum geschreven gedichten, hun impressie van de begrippen Tijd en Eeuwigheid.

Tijdens deze online lezing (via zoom) krijg je ‘in woord en beeld’ een introductie op deze bijzondere cross-over expositie van het Bijbels Museum.

Woensdag 28 juli, 19.30-20.30 uur
Deelname 5 euro p/p – aanmelden via https://bit.ly/3yR2Xry

Na aanmelding ontvang je een bevestiging met de zoomlink. Je hoeft zelf niets te installeren, de zoom opent automatisch als je 28 juli klikt.

Bloemlezing, Annita Smit (detail – foto Anja Loepa)

Marjolijn Delft is kunsthistorica. Naast het geven van cursussen en lezingen heeft zij ook vele jaren kunstreizen georganiseerd. Als voorzitter van de kunstcommissie van de Kloosterkerk is zij nauw betrokken bij de expositie Tijd en Eeuwigheid.